Περιλαµβάνει την κατανοµή των µαθηµάτων στα 8 εξάµηνα κανονικής φοίτησης, καθώς και τις ώρες διδασκαλίας των µαθηµάτων µε τις αντίστοιχες διδακτικές µονάδες. Υποδεικνύει την επιστηµονικά λογική πορεία των σπουδών.
θ |
= θεωρία (ώρες/εβδομ.) |
ε |
= εργαστήρια, εργαστηριακές ασκήσεις (ώρες/εβδ.) |
φ |
= φροντιστηριακές ασκήσεις (ώρες/εβδ.) |
δ.µ. |
= διδακτικές µονάδες |
π.µ. |
= πιστωτικές µονάδες (ECTS) |
Α/Α |
Κωδ. |
1ο ΕΞΑΜΗΝΟ |
θ |
ε/φ |
δ.μ. |
π.μ. ECTS |
1 |
Κ 16 Υ |
Εισαγωγή στη φιλοσοφία |
3 |
– |
3 |
4 |
2 |
Κ 20 Υ |
Νεοελληνική ιστορία |
3 |
– |
3 |
4 |
3 |
Ψ 29 Υ |
Εισαγωγή στην ψυχολογία |
3 |
– |
3 |
4 |
4 |
Δ 01 Υ |
Εισαγωγή στις επιστήμες της εκπαίδευσης |
3 |
– |
3 |
4 |
5 |
Π 03 Υ |
Εισαγωγή στη γλωσσολογία: ανάλυση της ελληνικής γλώσσας |
3 |
– |
3 |
4 |
6 |
Π 05 Υ |
Εισαγωγή στη νεότερη ελληνική λογοτεχνία |
3 |
– |
3 |
4 |
7 |
Θ 03 Υ |
Αρχές της επιστήμης των υπολογιστών Ι |
2 |
1 |
3 |
4 |
8 |
Υποχρεωτική επιλογή μιας ξένης γλώσσας από τις τρεις προσφερόμενες ξένες γλώσσες |
Ξ 07 Φ |
Φροντιστήριο Αγγλικής Γλώσσας Ι |
– |
– |
– |
2 |
Ξ07Φα |
Φροντιστήριο Γαλλικής Γλώσσας Ι |
– |
– |
– |
2 |
Ξ07Φβ |
Φροντιστήριο Γερμανικής Γλώσσας Ι |
– |
– |
– |
2 |
Α/Α |
Κωδ. |
2ο ΕΞΑΜΗΝΟ |
θ |
ε/φ |
δ.μ. |
π.μ. ECTS |
1 |
K 03 Υ |
Εισαγωγή στην κοινωνιολογία |
3 |
– |
3 |
4 |
2 |
Ψ 02 Υ |
Γνωστική ψυχολογία |
3 |
– |
3 |
4 |
3 |
Δ 17 Υ |
Εξέλιξη της παιδαγωγικής σκέψης |
3 |
– |
3 |
4 |
4 |
Δ 03 Υ |
Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη (Εισακτέοι 2013-14) |
2 |
1 |
3 |
4 |
5 |
Δ 41 Υ |
Σύγχρονα προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης (Εισακτέοι από 2014-15 και μετά) |
2 |
1 |
3 |
4 |
6 |
Θ 01 Υ |
Βασικές έννοιες μαθηματικών |
2 |
1 |
3 |
4 |
7 |
Θ 04 Υ |
Αρχές της επιστήμης των υπολογιστών ΙI |
2 |
1 |
3 |
4 |
8 |
Π 43 Υ |
Εισαγωγή στην παιδική λογοτεχνία |
3 |
– |
3 |
4 |
9 |
Υποχρεωτική επιλογή μιας ξένης γλώσσας από τις τρεις προσφερόμενες ξένες γλώσσες |
Ξ 08 Φ |
Φροντιστήριο Ξένης Γλώσσας Αγγλικά ΙΙ |
– |
– |
– |
2 |
Ξ08Φα |
Φροντιστήριο Ξένης Γλώσσας Γαλλικά ΙΙ |
– |
– |
– |
2 |
Ξ08Φβ |
Φροντιστήριο Ξένης Γλώσσας Γερμανικά ΙΙ |
– |
– |
– |
2 |
Α/Α |
Κωδ. |
3ο ΕΞΑΜΗΝΟ |
θ |
ε/φ |
δ.μ. |
π.μ. ECTS |
1 |
Κ 04 Υ |
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης Ι: Κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες |
3 |
– |
3 |
4 |
2 |
Ψ 03 Υ |
Ψυχολογία της ανάπτυξης του παιδιού Ι |
3 |
– |
3 |
4 |
3 |
Δ 06 Υ |
Σύγχρονη διδακτική: Βασικές έννοιες και προτάσεις εφαρμογής |
2 |
1 |
3 |
4 |
4 |
Π 17 Υ |
Εισαγωγή στη μουσειοπαιδαγωγική |
3 |
– |
3 |
4 |
5 |
Μ 01 Υ |
Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας I |
2 |
1 |
3 |
4 |
6 |
|
Μάθημα επιλογής [από την παρακάτω λίστα των κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων] |
|
|
3 |
4 |
7 |
Α01 |
Πρακτική Α1 |
|
|
3 |
4 |
ΠΚ1. Ο περιβάλλων χώρος, το πρόγραμμα λειτουργίας και το παιδί του Νηπιαγωγείου |
|
|
ΠΚ2. Ψυχοκινητική – Κινητικό παιχνίδι και βιωματική μάθηση |
|
|
8 |
Υποχρεωτική επιλογή μιας ξένης γλώσσας από τις τρεις προσφερόμενες ξένες γλώσσες |
Ξ 09 Φ |
Φροντιστήριο Ξένης Γλώσσας Αγγλικά ΙΙΙ |
– |
– |
– |
2 |
Ξ09Φα |
Φροντιστήριο Ξένης Γλώσσας Γαλλικά ΙΙΙ |
– |
– |
– |
2 |
Ξ09Φβ |
Φροντιστήριο Ξένης Γλώσσας Γερμανικά ΙΙΙ |
– |
– |
– |
2 |
Κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα |
|
Κ 07 Ε |
Νεότερη και σύγχρονη ιστορία της Ευρωπαϊκής κοινωνίας |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Θ 16 Ε |
Γεωμετρικές έννοιες |
2 |
1 |
3 |
4 |
|
Π 40 Ε |
Ανατρεπτικές αφηγήσεις της παιδικής ηλικίας |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Π 47 Ε |
Ανάλυση λόγου |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Π 49 Ε |
Λαϊκή αφηγηματολογία |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Π 07 Ε |
Ιστορία της τέχνης |
3 |
– |
3 |
4 |
Α/Α |
Κωδ. |
4ο ΕΞΑΜΗΝΟ |
θ |
ε/φ |
δ.μ. |
π.μ. ECTS |
1 |
Κ 24 Υ |
Διαπολιτισμική εκπαίδευση |
3 |
– |
3 |
4 |
2 |
Κ 34 Υ |
Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις της παιδικής ηλικίας (Εισακτέοι 2013-14) |
3 |
– |
3 |
4 |
3 |
Κ 39 Υ |
Η ιστορικότητα της παιδικής ηλικίας (Εισακτέοι από 2014-15 και μετά) |
3 |
– |
3 |
4 |
4 |
Ψ 14 Υ |
Ψυχολογία της υγείας |
3 |
– |
3 |
4 |
5 |
Δ 04 Υ |
Αξιολόγηση: Θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμογές στην προσχολική εκπαίδευση |
2 |
1 |
3 |
4 |
6 |
Ψ 04 Υ |
Ψυχολογία της ανάπτυξης του παιδιού ΙΙ |
3 |
– |
3 |
4 |
7 |
|
Μάθημα επιλογής [από την παρακάτω λίστα των κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων] |
|
|
3 |
4 |
8 |
Α02 |
Πρακτική Α2 |
|
|
5 |
4 |
ΠΚ3. Παρατήρηση του παιδιού |
|
|
ΠΚ4. Σχεδιασμός και εφαρμογή δραστηριότητας στο Νηπιαγωγείο |
|
|
ΠΚ5. Μουσική |
|
|
9 |
Υποχρεωτική επιλογή μιας ξένης γλώσσας από τις τρεις προσφερόμενες ξένες γλώσσες |
Ξ 10Φ |
Φροντιστήριο Ξένης Γλώσσας Αγγλικά ΙV |
– |
– |
– |
2 |
Ξ10Φα |
Φροντιστήριο Ξένης Γλώσσας Γαλλικά ΙV |
– |
– |
– |
2 |
Ξ10Φβ |
Φροντιστήριο Ξένης Γλώσσας Γερμανικά ΙV |
– |
– |
– |
2 |
Κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα |
|
Κ 21 Ε |
Η ιστορικότητα της παιδικής ηλικίας (εισακτέοι 2013-14) |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Θ 06 Ε |
Πληροφορική στην εκπαίδευση |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Κ 32 Ε |
Κείμενα φιλοσοφικού – παιδαγωγικού προβληματισμού |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Δ 12 Ε |
Διδακτική της ελληνικής γλώσσας |
2 |
1 |
3 |
4 |
|
Π 45 Ε |
Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις σε παιδικά μουσεία και μουσεία επιστημών |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Κ 39 Ε |
Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις της παιδικής ηλικίας (Εισακτέοι από 2014-15) |
3 |
– |
3 |
4 |
Α/Α |
Κωδ. |
5ο ΕΞΑΜΗΝΟ |
θ |
ε/φ |
δ.μ. |
π.μ. ECTS |
1 |
Θ 10 Υ |
Μαθηματικά στην προσχολική εκπαίδευση |
2 |
1 |
3 |
4 |
2 |
Δ 23 Υ |
Ομαδοσυνεργατικές μορφές μάθησης στην προσχολική εκπαίδευση |
2 |
1 |
3 |
4 |
3 |
Θ 12 Υ |
Διδασκαλία και μάθηση των φυσικών επιστημών στην προσχολική ηλικία |
2 |
1 |
3 |
4 |
4 |
Δ 02 Υ |
Σύγχρονες τάσεις παιδαγωγικής |
3 |
– |
3 |
4 |
5 |
Ψ 35 Υ |
Εκπαιδευτική ψυχολογία |
3 |
– |
3 |
4 |
6 |
|
Μάθημα επιλογής [από την παρακάτω λίστα των κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων] |
|
|
3 |
4 |
7 |
|
Μάθημα επιλογής [από την παρακάτω λίστα των κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων] |
|
|
3 |
4 |
8 |
Α03Α |
Πρακτική Α3 |
|
|
5 |
2 |
ΠΚ6Α. Ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα |
|
|
ΠΚ7Α. Αισθητική αγωγή Ι |
|
|
ΠΚ8ΑΑ. Κουκλο-Θέατρο για παιδιά |
|
|
ΠΚ8A. Φροντιστήριο Κινδύνων – Ατυχημάτων |
|
|
Κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα |
|
Δ 05 E |
Παιδαγωγικές σχέσεις και αλληλεπιδράσεις |
2 |
1 |
3 |
4 |
|
Π 06 Ε |
Σύγχρονη ελληνική παιδική λογοτεχνία |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Π 38 Ε |
Ζητήματα μουσειολογίας |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Ψ 32 Ε |
Σεξουαλικότητα και υγεία |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Π 46 Ε |
Δημιουργικές μουσικές δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Θ 07 Ε |
Πολυμέσα και δίκτυα στην προσχολική εκπαίδευση |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Δ 43 Ε |
Αναδυόμενη ανάγνωση και γραφή: Διδακτικές προσεγγίσεις για την προσχολική και την πρώτη σχολική ηλικία |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Δ 44 Ε |
Η δυναμική των σχέσεων και των πλαισίων στη μαθησιακή διαδικασία |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Μ 02 Ε |
Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας ΙΙ |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Κ 37 E |
Κοινωνιολογία της οικογένειας |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Ψ 37 Ε |
Ειδικά θέματα γνωστικής ψυχολογίας |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Ψ 39 Ε |
Πειραματική ψυχολογία: Θεωρητικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις |
2 |
1 |
3 |
4 |
Α/Α |
Κωδ. |
6ο ΕΞΑΜΗΝΟ |
θ |
ε/φ |
δ.μ. |
π.μ. ECTS |
1 |
Κ 05 Υ |
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης ΙΙ: Σχέσεις σχολείου-κοινότητας |
3 |
– |
3 |
4 |
2 |
Ψ 06 Υ |
Κοινωνική ψυχολογία |
3 |
– |
3 |
4 |
3 |
Θ 08 Υ |
Περιγραφική στατιστική |
2 |
1 |
3 |
4 |
4 |
Δ 32 Υ |
Ειδική Αγωγή |
2 |
1 |
3 |
4 |
5 |
|
Μάθημα επιλογής [από την παρακάτω λίστα των κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων] |
|
|
3 |
4 |
6 |
|
Μάθημα επιλογής [από την παρακάτω λίστα των κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων] |
|
|
3 |
4 |
7 |
Α04 |
Πρακτική Α4 |
|
|
5 |
6 |
ΠΚ9. Σχεδιασμός, υλοποίηση, αναστοχασμός και αξιολόγηση ημερήσιου προγράμματος. |
|
|
|
|
ΠΚ10. Δραματικό Παιχνίδι – Δραματοποίηση |
|
|
|
|
ΠΚ11. Αισθητική αγωγή ΙΙ |
|
|
|
|
Κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα |
|
Δ 27 Ε |
Εξατομικευμένη μάθηση με εποπτεία: θεωρία και έρευνα |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Δ 37 Ε |
Παιδαγωγική και παιχνίδι στην προσχολική εκπαίδευση |
2 |
1 |
3 |
4 |
|
Δ 42 Ε |
Μελέτη παιδιού |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Θ 05 Ε |
Έννοιες φυσικών επιστημών για την προσχολική ηλικία |
2 |
1 |
3 |
4 |
|
Π 37 Ε |
Εφαρμοσμένη μουσειοπαιδαγωγική |
2 |
1 |
3 |
4 |
|
Π 44 Ε |
Ποίηση του 20ού αι. |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Π 48 E |
Οργάνωση παιδικών μουσικών συνόλων |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Ψ 28 Ε |
Παιδί και γεγονότα ζωής |
2 |
1 |
3 |
4 |
|
Ψ 33 Ε |
Επικοινωνιακή και γλωσσική ανάπτυξη |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Δ 45 Ε |
Φυσική δραστηριότητα και υγεία στην προσχολική εκπαίδευση |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Μ 03 Ε |
Μεθοδολογία και συγγραφή επιστημονικής εργασίας στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Κ 30 Ε |
Εκπαιδευτικές καινοτομίες και επιχειρηματικότητα |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Κ 36 E |
Γραμματισμός στα ΜΜΕ |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Π 18 E |
Λαϊκός πολιτισμός |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Κ 27 Ε |
Κοινωνικές οργανώσεις και διαχείριση κρίσεων |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Π 33 Ε |
Δημιουργική γραφή |
3 |
– |
3 |
4 |
Α/Α |
Κωδ. |
7ο ΕΞΑΜΗΝΟ |
θ |
ε/φ |
δ.μ. |
π.μ. ECTS |
1 |
Π 23 Υ |
Εικονογραφημένα παιδικά βιβλία και οι αναγνώσεις τους |
3 |
– |
3 |
4 |
2 |
Θ 02 Υ |
Περιβαλλοντική εκπαίδευση, αειφορία και αειφόρος ανάπτυξη |
2 |
1 |
3 |
4 |
3 |
Δ 40 Υ |
Καθοδήγηση της συμπεριφοράς του παιδιού στο νηπιαγωγείο |
3 |
– |
3 |
4 |
4 |
|
Μάθημα επιλογής [από την παρακάτω λίστα των κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων] |
|
|
3 |
4 |
5 |
|
Μάθημα επιλογής [από την παρακάτω λίστα των κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων] |
|
|
3 |
4 |
6 |
Χ 01 Ε |
Πτυχιακή εργασία ή Μάθημα επιλογής [από την παρακάτω λίστα των κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων] |
|
|
3 |
4 |
7 |
Α 05 |
Πρακτική Α5 |
|
|
3 |
6 |
ΠΚ12. Το Σχέδιο Εκπαιδευτικής Δράσης και οι μικρές ομάδες στο νηπιαγωγείο |
|
|
ΠΚ13. Σχέσεις του νηπιαγωγείου με την οικογένεια και την τοπική κοινωνία |
|
|
ΠΚ16. Ανάγνωση και Γραφή: Αναπτυξιακές Όψεις και Διδακτικές Προσεγγίσεις στην Προσχολική Ηλικία |
|
|
Κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα |
|
Δ 13 Ε |
Αγωγή υγείας στην προσχολική εκπαίδευση |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Θ 17 Ε |
Υπολογιστικά περιβάλλοντα διαχείρισης και ανάλυσης ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων |
2 |
1 |
3 |
4 |
|
Κ 19 Ε |
Σύγχρονη φιλοσοφική ανθρωπολογία |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Κ 25 Ε |
Θρησκεία και εκπαίδευση σε πολυπολιτισμικές κοινωνίες |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Κ 38 Ε |
Ανισότητες και κοινωνικός αποκλεισμός |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Π 52 Ε |
Τεχνικές αφήγησης – Aφηγηματικές προσεγγίσεις |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Ψ 23 Ε |
Οι διομαδικές σχέσεις στην κοινωνική ψυχολογία |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Κ 13 Ε |
Έμφυλες ταυτότητες και εκπαίδευση |
2 |
1 |
3 |
4 |
|
Δ 30 Ε |
Παιδαγωγική της ένταξης |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Θ 14 Ε |
Θέματα ανάπτυξης της μαθηματικής σκέψης στην προσχολική εκπαίδευση |
2 |
1 |
3 |
4 |
|
Ψ 38 Ε |
Εφαρμογές της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας στην πράξη: Διαμορφώνοντας αποτελεσματικά περιβάλλοντα μάθησης |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Δ 47 Ε |
Κοινωνική Παιδαγωγική |
3 |
– |
3 |
4 |
Α/Α |
Κωδ. |
8ο ΕΞΑΜΗΝΟ |
θ |
ε/φ |
δ.μ. |
π.μ. ECTS |
1 |
K 17 Υ |
Φιλοσοφία της παιδείας |
3 |
– |
3 |
4 |
2 |
Κ 35 Υ |
Κοινωνιογλωσσολογία |
3 |
– |
3 |
4 |
3 |
Ψ 34 Υ |
Ψυχοπαθολογία του παιδιού |
3 |
– |
3 |
4 |
4 |
|
Μάθημα επιλογής [από την παρακάτω λίστα των κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων] |
|
|
3 |
4 |
5 |
Χ 02 Ε |
Πτυχιακή εργασία ή Μάθημα επιλογής [από την παρακάτω λίστα των κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων] |
|
|
3 |
4 |
6 |
Χ 03 Ε |
Πτυχιακή εργασία ή Μάθημα επιλογής [από την παρακάτω λίστα των κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων] |
|
|
3 |
4 |
7 |
Α 05 |
Πρακτική Α5 |
|
|
8 |
6 |
|
|
ΠΚ15. Οργάνωση και διοίκηση εκπαιδευτικής μονάδας Οργάνωση σχολικής βιβλιοθήκης |
|
|
|
|
Κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα |
|
Θ 13 Ε |
Περιβαλλοντικά θέματα και η διδασκαλία τους |
2 |
1 |
3 |
4 |
|
Κ 01 Ε |
Η εκπαίδευση στο ελληνικό κράτος (1830-1989) |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Κ 14 Ε |
Ποιοτικές προσεγγίσεις στην εκπαιδευτική και κοινωνική έρευνα |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Π 39 Ε |
Μυθιστόρημα μαθητείας |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Π 53 Ε |
Η δραματική τέχνη στην εκπαίδευση |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Π 54 Ε |
Το παιδί και το λογοτεχνικό βιβλίο |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Ψ 24 Ε |
Θέματα διαπολιτισμικής κοινωνικής ψυχολογίας |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Δ 48 Ε |
Ζητήματα Κοινωνικής Παιδαγωγικής και Καινοτόμες Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Ψ 34 Ε |
Αξιολόγηση και στήριξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Ψ 36 Ε |
Κίνητρα, αυτο-ρύθμιση και μάθηση στην προσχολική ηλικία |
3 |
– |
3 |
4 |
|
Δ 24 Ε |
Διγλωσσία και εκπαίδευση |
3 |
– |
3 |
4 |